Cloud gaming w Azji: W 2023 roku 60 mln graczy

Cloud gaming w Azji: W 2023 roku 60 mln graczy

Firma Niko Partners opublikowała raport w którym przedstawiła swoją prognozę dotyczącą cloud gamingu (grania w chmurze) na rynku azjatycim w 2023 roku.

Podstawowe wnioski z tego raportu to skok liczby graczy z 3 do 60 milionów, a także skok przychodów w branży z 270 milionów do 3 miliardów dolarów (w kolejnych latach przewidują kolejne wzrosty).

Jak twierdzi Lisa Cosmas Hanson, założyciel Niko Partners:

"Granie w chmurze przyniesie ogromne korzyści graczom, którzy będą mieli dostęp do dużej liczby wysokiej jakości tytułów bez konieczności korzystania z drogiego sprzętu. Deweloperzy, wydawcy i platformy również zyskają dzięki większemu zasięgowi i większym sposobom zarabiania, jednak firmy, które są właścicielami choćby infrastruktury, odniosą największe korzyści.

W raporcie możemy przeczytać, że zdaniem firmy cały cloud gaming będzie trochę jak 'killer app' dla całej infrastruktury 5G.

Raport potwierdza tylko to, że cała branża będzie coraz bardziej skupiona na graniu w chmurze. Czy to będzie koniec tradycyjnego rynku gier, w którym użytkownik kupować będzie własną licencję pudełkową? Ciężko powiedzieć, ale możliwe, że do tego dojdzie, tak jak serwisy typu Spotify powoli wypierają tradycyjne nośniki z muzyką.

via GIPHY

Tak jak wspomniała Lisa Cosmas Hanson, cloud gaming to szansa dla wielu ludzi, których nie stać na drogie maszymi i ciągłe ich modernizowanie. Ten problem może z punktu widzenia europejczyka, czy amerykanina nie jest jakiś bardzo istotny, niemniej dla biedniejszych rynków może być świetnym rozwiązaniem, a przecież sam raport mówi tylko i wyłącznie o Azji :)

(Żródło raportu)

Photo by Chilam Siu on Unsplash