Czy Google Stadia będzie szybsze od komputerów lokalnych?

Czy Google Stadia będzie szybsze od komputerów lokalnych?

Odpowiedzią na to pytanie podzielił się ostatnio Wiceprezes departamentu inżynierii w Google Madj Baker (w wywiadzie dla Edge Magazine, zaś informacja dzięki pcgamesn i twierdzi on, że jak najbardziej! Twierdzi on, że między innymi dzięki rozwojowi techologii machine learning, Stadia będzie szybsza i bardziej odporna na opóźnienia (które są już od dawna zmorą w graniu online) niż urządzenia lokalne, niezależnie od tego jak mocne by one nie było.

Trzeba przyznać, że teza śmiała, niemniej o ile ogólna koncepcja z graniem w chmurze ma wypalić, to nie ma się co dziwić, że nad takimi rozwiązaniami toczą się prace. Madj Baker liczy, że nastąpi to w przeciągu 1 - 2 lat.

Całe rozwiązanie ma bazować na tzw. negatywnych opóźnieniach ("negative latency") po stronie serwerów, dzięki którym, a także dzięki wspomnianym rozwiązaniom machine learning, usługa będzie uczyć się w jaki sposób może zareagować użytkownik podczas gry i dzięki tej wiedzy będzie przesyłać mu odpowiednie klatki obrazu. Niektóry uważają, że to póki co tylko mżonki człowieka nakręcającego rynek, niemniej zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.

Trzeba powiedzieć, że przyszłość gier wydaje się być bardzo ekscytująca, a dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji nie wiadomo, czy ekscytacja nie przerodzi się w przerażenie, niemniej będzie na pewno ciekawie ;)

Jak części z was pewnie wiadomo Google Stadia startuje w przyszłym miesiącu. Podobnie większość z was zasmuciła pewnie informacja, że póki co usługa nie będzie dostępna dla polskich graczy.

Źródło zdjęcia

Share This: